Sperlari

Sperlari

Client
Sperlari
Typology
Office
Location
Milan, Italy
Year
2019

Challenge

Sentirsi come a casa, a Cremona così come a Milano. Questa è l’origine del concept progettuale ideato per la nuova sede Sperlari che approda per la prima volta nella città meneghina.

Strategy & Approach

Il legame con Cremona è forte e si esprime nello spazio con un design attento a rievocare elementi architettonici e iconici della città.

Final experience

L’esperienza all’interno degli spazi è scandita da un percorso che racconta la storia di Sperlari, come il rimando ai portici del Duomo rievocati da arcate di color rosso Sperlari.

(en)

Challenge

To feel at home in Milano just like in Cremona. This is design concept behind the new Sperlari branch that disembarks for the first time on milanese soil.

Strategy & Approach

The strong connection to Cremona manifests itself through the thoughtful design that recalls both architectonic and iconic elements of the city.

Final experience

The interior design experience is articulated through an itinerary that guides us through Sperlari’s history. The red color for instance, is a reference to the colonnade of the Duomo.

Il percorso esperienziale nella storia del brand comincia fin da subito, accolti da una timeline che ripercorre i momenti salienti del brand. La Break Area è il primo luogo di approdo che ricorda una pasticceria: forme morbide e materiali come il legno e la pelle continuano a richiamare le radici di Sperlari.

Le arcate rosso Sperlari richiamano le architetture monumentali di Cremona e delimitano l’Agile Area disegnata come una piazza. Un luogo di incontro e aggregazione, scambio e accoglienza, che dà la sensazione di trovarsi in uno spazio esterno.

Elementi iconici del brand popolano i vari ambienti, caratterizzando le Meeting Room tematiche come Galatina, e Dietorelle, la prima più informale, la seconda più smart e colorata.

Gli arredi riprendono lo stile dello storico negozio cremonese un po’ vintage, con dettagli in legno massello e poltrone in cuoio, tutti concepiti per garantire varie configurazioni, da postazioni di lavoro ergonomiche a tavoli meeting mobili che configurano lo spazio anche in una platea.

(en)

The journey begins right away, as you immediately encounter a timeline that traces the noteworthy moments of the brand history. The Break Area reminds us of a bakery: soft shapes and materials such as wood and leather continue to reference the Sperlari roots.

The red Sperlari arcade recalls the monumental architecture of Cremona and circumscribes the Agile Area designed as a piazza. A place that feels like an outdoor environment where one can meet, exchange ideas and unwind.

Iconic elements of the brand fill up the individual spaces - the various Meeting Rooms are themed: Galatina and Dietorelle, the first has a more informal feel, while the second has a smarter and more colourful dynamic.

The furniture references the style of the Cremonese store, which is a bit vintage - with solid wood details and leather armchairs, designed so as to encourage flexible combinations of the present ergonomic workstations and mobile meeting tables that if needed, can be arranged into a theater configuration for talks and presentations.












Related